pühapäev, oktoober 08, 2006

Reisil käsitöölistega !

Toimus septembris käsitööreis. Erinevalt varasematest aastatest, oli sel korral kolm päeva(22-24). Kuhu lähevad kokku igast Hiiumaa koolist mõned käsitööhuvilised koos õpetajaga. Meie koolist oli minejateks Triinu, Kaili ja õpetaja Siret.

I päev - Tik-tak,tik-tak.. TIRRRRR.. !!! Ja heliseski see tüütu äratuskell,mis meid igal tööpäeva hommikul kooli ajab. Kuid täna polnudki ta nii tüütu ja vastik kui tavaliselt,hoopis vastupidi. REISILE ju!! Seitse asja kotti ja minek ! Heltermaale kihutasime õp. Sireti autoga. Praami peale läksime edasi suurte kottidega jala, kus kohtusime juba teiste reisikaaslastega. Algas sõit Rohukülla mööda merd Scaniaga.

( Vaade Rukkirahule)

Jõudes merereisiga lõpule, ootas meid ees onu Mati mugava bussiga ning sõit võis alata ! Polnudki palju jõudnud sõita, kui meid teavitati halva uudisega, nimelt juhtus rike bussi käigukastiga ja me olime sunnitud pöörduma Mati kodukohta, kus vahetada buss teise vastu. Siin kohal peaks mainima, et eelmine oli mugavam ja ilusam, kuid polnud viga. Pikk teekond Toila poole viis meid läbi huvitavatest kohtadest, mis jäid tee peale. Üks nendest oli Kolga mõis. Vaatamata tema lagunemis ohule, oli ta siiski kogu oma olemusega võimas ehitis.

(Kolga mõis)

Algas jälle pikk ja väsitav sõit, mis aga tundus paarile varvastele päris huvitavana. Pääsesid lõpuks jalanõude seest ja avanes võimalus uurida maailma ka läbi bussi akende.

Edasi jõudes külastasime üht väga uhket mõisa, mis praegusel ajal töötab hotellina. Mõisa tagahoovis olid uhked purskkaevud ja kaunis vaade merele.

Järgmisena jalutasime Türisalu pangal ja panga all oleval mererannal. Kus leidus hulljulgeid, kes ei jätnud ka kõige ohtlikumal panga serval käimata.

(Njah..) (Kohalik kärbes)

(Kellegi varbad? ) (Türisalu rand)

Veel vaatasime Valaste joa ära, mis oli küll ilma veeta ning peale seda seadsimegi sihi ööbimispaika, milleks oli Toila mõisa majas asuv kool. Vot see oli alles koht, mida peab külastama ! Mõisal oli üks imetlusväärne park, kus sai ringi uudistatud õhtul. Pikk jalgrada,mis oli valgustatud laternatega, purskaev, imekaunis vaatepilt nõiamajast merele ja palju muud.

(Nõiamaja hommikuses päikesetõusus)

II päev - Äratus enne kaheksat. Nüüd oli alles veidi vaba aega, kus meid lasti vaatlustorni ja siis hommikusöök 8:30.
Sel päeval viidi meid Narva. Pääsesime kindlusesse ning hiljem oli linnas vaba aega shoppamiseks.

( Eesti ja Venemaa)

Lahkudes Narvast oli järgmiseks peatuseks Kuremaa nunnaklooster. Tutvusime nunnade eluviisiga, mis tundub tavainimesele väga võõras. Kloostri lähedal oli nõidusliku sisaldusega vesi (vähemalt nii räägib legend) , kuhu meid ka viidi.

Ja peale seda algaski teekond jälle uude ööbimispaika, selleks seekord Järva-Jaani. Head ööd !

III päev - Köht täis, siis Karinu klaasikotta Järva-Jaani lähedal. Nägime kui lihtsast tegelikult klaasist valmistatakse palju ilusaid esemeid. Seal said ka kaks julget proovida ise klaasi puhuda.
Tagasi Järva-Jaani, viidi meid vanade autode muuseumi,kino-ja tuletõrjemuuseumi http://varjupaik.jjts.ee/ . Jälle tagasi bussi ja A.H.Tammsaare kodutallu Vargamäele. Edasi siht kodu poole. Haapsalus tegime tutvust lossi varemetes ning väike ekskursioon Haapsalu linnas. Ja oligi aeg nii kaugel, et minna praami peale. Ütlesime "Head aega" onu Matile ja läksimegi .

Praami pealt õp. Sireti autosse ning kodudesse. Ahjaa.. Siin kohal peaks veel tänama toredaid kokkasid, kes valmistasid meile maitsvaid toite.